Nike este cel mai valoros brand de produse atletice din lume. Implicat în majoritatea sporturilor și prezent în aproape toate țările din lume, valoarea brandului este estimată la $100 miliarde. Nike produce și distribuie majoritatea încălțămintei, echipamentului și accesoriilor sportive din întreaga lume.
Nike a apărut în 1964 când alergătorul Phil Knight și antrenorul său Bill Bowerman au fondat o companie pe nume Blue Ribbon Sports. Aceasta urma să aibă în 1971 denumirea oficială de Nike.
Semnul (logo-ul) Nike se numește Swoosh și reprezintă mișcare și viteză. El a fost realizat de către studenta Carolyn Davidson în 1971 și a costat $35.
Numele de Nike a fost sugerat chiar de către primul angajat al companiei. În mitologia greacă, Nike simbolizează zeița victoriei. Astfel, Nike înseamnă victorie. Din anii ‘70 până astăzi, Swoosh-ul a devenit cel mai recunoscut simbol de brand din lume.
Nike comercializează produsele sale sub marca proprie, precum și Nike Golf, Nike Pro, Nike +, Air Jordan, Nike Skateboard Bowerman și Philip H. Knight.
În Republica Moldova unicul magazin autentic Nike este amplasat la al 3-lea etaj al Centrului Comercial Grand Hall.